28 de nov. 2007

Mementazo

Vet aquí que En Yeral, amo i senyor de S’ha acabat el bròquil!, proposa allò que a la blogosfera en diuen un meme. Concretament el passa a en Xexu que el declina, l’Anna Tarambana que jo no coneixia i un servidor que agraeix la deferència. Aquest va dels consells blogosfèrics que un hom pot oferir, cosa que no em veig capaç de fer. La meva idea a l’hora d’elaborar un bloc no respon a gaire res. Aquest meu web de pa sucat amb oli arrenca aquest estiu en un moment de debilitat, un dia que meditava amb tota la desídia del món sobre el desconegut món blocaire. Navegant per la xarxa m’hi vaig submergir i després de descobrir autèntiques perles em vaig decidir a fer-ne un que, com a mínim, em divertís de tant en tant. Per mi és com llançar al mar missatges dins d'una ampolla, i que algú pot llegir. De tota manera, la proposta memera del senyor bròquils m'ha fet reflexionar una mica.

Com que jo poques coses puc recomanar, se m’ha acudit fer una mini-cerca (parcial, curta, atzarosa; no m’he mirat els 106 milions de blocs del planeta) dels consells que es donen a l'hora de fer un bloc i n’he fet un refregit agrupant els que es repeteixen més i els que jo trobo més encertats –i que no m’aplico, tot sigui dit–. M’he pres aquesta llicència i no n’he escrit 3 sinó 10, apa.

L’univers de l’enquesta ha estat el meu entorn més immediat (és a dir, els blocaires que m’han visitat i han fet un meme d’aquest tipus) i la primera pàgina de Google amb la cerca "meme" i "consells". [Entre claudàtors anoto de qui provenen els consells.] Respon a un gran rigor, certament... Heu-la ací:

1. Gaudeix fent el bloc i agrada’t. [Anna Tarambana, Un cel vermell, QMenta]

2. Sigues autèntic i posa-hi sentiment, ni que sigui inventat. Si ho aconsegueixes, obvia el dubte de revelar o no la teva identitat real. [Anna Tarambana: «Un bloc és com una vida en format html», diu]

3. Per tant, escriu només quan et vingui de gust i si no tens res a dir, no ho diguis. [Les cabòries d’en Montilla, S'ha acabat el bròquil]

4. Amb tot, hauries de ser el més constant i periòdic possible. [Camil Ros, QMenta]

5. Quan t’hi posis, intenta ser una mica original i aportar quelcom nou. Va, no et limitis a fer copy-paste. [S'ha acabat el bròquil, Tens un racó dalt del món, Buscant a Wally]

6. Tingues una temàtica i un estil propis [Tens un racó dalt del món, Un cel vermell], però intenta fer un bloc interactiu i plural sense monotemes obsessius. [Camil Ros]

7. Fes-lo atractiu per la vista, amb un bon disseny, sense paràgrafs-totxo i amb el text justificat i revisat ortogràficament, sisplau. Sigues concret i directe i no et facis el críptic. Si l’entrada és llarga, posa-hi elements visuals per no cansar el lector. [Tens un racó dalt del món, El diari de l’Eva, Aniol, Un cel vermell]

8. Col·labora i genera moviment. És a dir, respon els visitants que et comenten, visita els seus blocs i comenta els posts que t’agradin. [El diari de l'Eva, Les cabòries d’en Montilla, Buscant a Wally, QMenta, Aniol]. Fes ús dels fils RSS, dels trackbacks, dels retrolinks, dels pingbacks i del que faci falta [Aniol]. De tota manera, no et capfiquis amb el nombre de visites ja que és més important la qualitat que la quantitat. [Les cabòries d’en Montilla]

9. Si voltes per la blogosfera, aprèn dels que tenen més “mili”. [Camil Ros]

10. I si ofereixes informació, comprova que les fonts siguin correctes. [Buscant a Wally]

Propina innecessària: Exorcitza les teves cabòries a la xarxa amb una banda sonora personal. Sigues sincer i musical. A vegades la música pot acabar de fer entendre el que no pots explicar amb lletres i bits. [Somiatrufes]

boomp3.com


Bé: ara toca passar el meme, no? Els nominats podrien ser Red Pèrill, Modgi i Dos poals. Però no cal que el feu, eh? Així mateix, animo a qualsevol que llegeixi aquest post a fer-lo si li passa per la barretina.

Per anar acabant, aquí he trobat els 8 consells blogosfèrics que es repeteixen al món virtual anglès. Els anglosaxons s’ho han muntat bé: es limiten a passar-se aquest llistat i posen asteriscs als consells amb què estan d’acord. I santes pasqües. No sé si corre cap iniciativa semblant per la catosfera. Pel que fa al món hispànic, remeto aquí.

Per últim –ara sí–, no puc deixar d'enllaçar el gran Ararat i el seu enyorat Envaint Polònia (dic enyorat perquè fa setmanes que no actualitza i sospito que hagi migrat). Us deixo amb els seus Consells per al blogaire amb pretensions literàries, tota una lliçó per als blocaires amb vel·leïtats de Nobel.

17 comentaris:

Marc Arza ha dit...

Alguna cosa semblant corre per la catosfera. Aquí va:

BLOCS, UN DECÀLEG DE VUIT PUNTS

http://catalunyafastforward.blogspot.com/2007/11/blocs-un-decleg-de-vuit-punts.html

Fins aviat,
Marc Arza
www.catalunyafastforward.blogspot.com

Jesús M. Tibau ha dit...

Jo li dono molta importància a la creativitat, a la sorpresa, a la originalitat. Per tant, un altre consell és no seguir cap consell, especialment aquest que acabo de donar.

Modgi ha dit...

T'accepto el meme. A la meva manera, tot sigui dit...

Sir pollastre de Yorkshire Terrier

Yeral ha dit...

Gràcies pel post-meme-review! Està molt bé i encara més quan veig que em cites 130.000 vegades (m'ha pujat l'ego fins a donar-me de cap contra el sostre... i mira que són alts aquí Alemanya). Molt encertada la cerca i la recpilació. Això dels consells, està clar, és per no fotre'ls ni cas. Els que vaig donar jo són els primers que em van venir al cap (es nota en el de: "si no téns res a dir, no ho diguis).
Quina merda que l'Ararat hagi fugit, eh?? Fou tant efímer... i tant gran.
Una abraçada, Somiatrufes!

dospoals ha dit...

S'agraix el pensament: això m'honora i em fa pensar que hi ha algú que em té en compte. TAnmateix, i com ja has ben dit, decline la invitació.

L'únic que puc dir-te és que jo faig el blog per a mostrar als lectors les meues manies.

Afontcu ha dit...

Ei!! Et torno el comentari :)

M'han agradat força els posts que has fet fins ara! Tot i que el ritme de publicació no és gaire gran jeje..! T'agrego al lector de feeds, per no perdre'm les actualitzacions! Salut!

Somiatrufes ha dit...

Gràcies a tothom. Com veieu, es tractava sols d'un divertimento refregitista.

Per cert, un dia hauria d'aprendre com funciona el lector de feeds. Segur que és fàcil fins i tot per mi.

Anònim ha dit...

Si fos anglès posaria asteriscs en tots els punts.
Molt bona idea reunir tots els consells en un sol meme.

Red Pèrill ha dit...

Merci, nen, estic mig engripat, quan escrigui assentat el faré (i una mica gamberro a poder ser) Sempre fa il.lusió que pensin en un...

Per cert, aquest del Marc Arza vaya morro no? s'espameja ell mateix directament...

Bon dia xaaaval

Anònim ha dit...

Ja ho he llegit.
Em sembla força simple lo que fan els anglesos amb això dels memes, prefereixo el mètode de fer-lo tot cada un.

Em té encuriosit saber com has pogut visitar el meu blog, si Bloctum està canviant de servidor i ja porto dos dies que no hi puc accedir. XD

Mr Towers ha dit...

El meu consell és encarar el pròpi blog com qui es disposa a executar amb calma, parsimonia i prosopopeia una introspectiva i relaxant sessió masturbatòria.

Encara queda pendent de fer l'estudi definitiu de les subterrànies yet innegables connexions entre la masturbació (entesa no en el seu àmbit professional sinó lúdic) i el bloggisme.

A la universitat de Maxaxuxets crec que just s'hi estàn posant

I finalment una del Gran Rai: dues qualitats indispensables per bloggejar són la vagància i la divagància.

Somiatrufes ha dit...

He arribat a alguns blocs per mitjà de Sant Google, que instrueix i ordena l'obra del Creador (i considerat Messies webero): Nostre Senyor Tim Berners Lee. Per tant, tot i que diuen que els últims seran els primers, sou els que apareixeu a la primera pàgina googlera segons les meves recerques.

També he descobert que el Bloctum té un funcionament relatiu... És a dir, al matí pot ser que funcioni i a la tarda pot ser que ní (sí/no). Deu ser cosa del canvi de servidor, però he vist alguns blocaires que migren el seu bloc perquè n'estan fins al capdamunt (n'esteu contents, vosaltres?).

Somiatrufes ha dit...

Red Pèrill, quan estiguis bo (ep, no dubto que no tinguis un cuerpàs, eh, vull dir de salut), espero que aportis uns consells ben gamberro-bravadunians. Recupera't!

Dos poals: Tranquil·líssim, que això tan sols és un homenatge. De totes maneres, si ara fes el llistat afegiria "jo faig el blog per a mostrar als lectors les meues manies".

Somiatrufes ha dit...

Hòstia, Towers, cada dia em sorprens més. La teva teoria sobre els blocs es podria resumir en PALLA DAVANT DEL MIRALL? Si és així hi estic d'acord. És com una barreja entre escoltar-se, escriure i passar de tot.

El Dr. Torrat de la Universitat de Ginebra també s'ha posat a estudiar el tema i en breu en farà un meme (per això el volen fitxar els de Jàrvar).

Anònim ha dit...

jo l'altre dia vaig topar amb aquests consells, que vaig trobar boníssims!

http://despuesdegoogle.com/2007/11/27/consejos-para-bloggers/

Somiatrufes ha dit...

Hola Miquel. Agraït pel link! Tot i que dec ser "versió occidental", m'ha semblat que em parlaven en xino! La "versió oriental" és molt bona.

Anònim ha dit...

Vaig aprendre molt