26 de febr. 2008

Sóc el millor

Anava amb els auriculars posats per una d'aquelles voreres estretes i a cent metres davant meu he divisat un senyor bevent vi, ocupant tota l'estreta vorera i mirant-me en plan «no em penso moure, xaval».

No he vacil·lat, «caminaré recte, m'és igual, que s'aparti ell», pensava. Ell guarnia l'atuendu típic de l'individu asocial, a saber: samarreta enorme i oberta, calb amb grenyes, barba moderada malgrat l'edat avançada, pantalons mega-estrets, bambes amb cordons de velcro. L'individu asocial sol respirar serenitat i estar encantat d'haver-se conegut, i aquest semblava el cas. Bé: el cas és que el paio em mirava en la distància, tot esperant que tant el seu aspecte com el seu posat em dissuadissin d'anar per la vorera. Però ell no comptava amb els pensaments barrejats que dominaven el meu cervell en aquell moment: escoltava Queen i pensava en els anys que tinc.

Fa mig any que ja tinc trenta anys, que és com dir que tinc la teòrica vitalitat dels vint i la teòrica saviesa dels quaranta. En una societat com la nostra, és quan has de ser un crack, víctima de l'espai-temps. Els bancs ja no et prometen res i el número tres et recorda que hauries de començar a enllestir totes les teves urgències històriques. És una edat on segons qui ja et tracta de senyor i, evidentment, és quan un hom ha de començar a ser conscient que no sempre ets tu qui ha de baixar de la vorera amb tots els matisos possibles, actuo segons el principi de si veus un avi, baixes; que veus un adolescent, no baixes.

A més, a través dels meus auriculars en Freddy em recordava que «I am immortal, I have inside me blood of kings, yeah! I have no rival, no man can be my equal...»

Per tots aquests mini-pensaments i d'altres motius que no vénen al cas, he mira
t fixament el macarra macarró que ja es trobava a vuitanta metres, que tampoc ha parat de clavar-me la vista. Quan ja el tenia a cinquanta metres ha fet una glopada de vi, i jo amb els meus trenta anys cavalcant en càmera lenta sense cap moviment de dubte. Als vint metres escassos he pensat que, malgrat el seu estat, l'individu asocial em sabria distingir les faccions de la cara, així que he provat de fer un parell de cares de passota, intentant imitar el posat dels policies negres i undergrounds de les pel·lícules de Hollywood «Llàstima d'haver llançat el xiclet!», he pensat. A l'hora, també m'anava recordant que amb trenta anys fins i tot un individu asocial t'hauria de respectar.

I... s'ha apartat! Ha abaixat el cap i m'ha deixat passar humilment, com el cérvol que ha de cedir la seva posició de mascle dominant a un altre cérvol amb les banyes més grosses. Llàstima que ningú estigués mirant. Ha estat tot un èxit. M'he imposat amb la meva presència, sens dubte sustentada per la convicció que em dóna la meva edat i la meva cara de: «si, tio, la vida m'ha curtit, m'han passat coses». Quan ja l'havia passat, fins i tot m'he girat per acabar d'assaborir la victòria, i he vist que el cérvol asocial feia tentines fins caure estès a terra, torrat com anava.

Tant és, la victòria és igual de vàlida i no me la treu ningú!

boomp3.com

Oooh, ooh, ooh, ooh, people talk about you, people say you've had your day.

I'm a man that will go far. Fly the moon and reach for the stars, with my sword and head held high got to pass the test first time -Yeeeeaah! I know that people talk about me, I hear it everyday, but I can prove you wrong cos' I'm right first tiiiime!... Yeah!, yeah!!! Alright! Let's go, let's go! Ha ha! Yeeeeah! Watch this man fly! Uh! Bring on the girls!!! Hahaha (?)

Heeeeere we are, born to be kings... We're the Princes of the iUuuuniveeeers...

12 comentaris:

dospoals ha dit...

Efectivament, a partir d'ara notaràs com hauràs de fer les urgències històriques que et demana aquesta edat de trànsit!

Diries que és una gran victòria?

Somiatrufes ha dit...

Dos poals, sens dubte que és una gran victòria!, perquè és com el cérvol que bla bla bla...

En realitat intentava ser irònic.

Ja ho tenen això, les urgències històriques: pots acabar veient èxits allà on només hi ha misèria --aquesta és la gran tesi de fons ;)

Striper ha dit...

Bien !!!!! Has sortit triunfador.

Somiatrufes ha dit...

Striper, és que estic fet un highlander; segur que "I'm a man that will go far"!

Sergi ha dit...

Noi, em trobo amb la mateixa situació que tu, ja tinc els 30, però en el meu cas, no he tingut temps d'adonar-me'n, no he notat diferències de quan en tenia 29, suposo que ja en prendré consciència algun dia. Una victòria així suposo que ens agrada tenir-la de tant en tant, però compta que estaves jugant tu sol, i que l'altre potser en cap moment no ha pensat res del que dius. Ho sé bé perquè jo també ho faig. De vegades fem competicions 'mentals' amb algú que no sap ni de què va, però ens entestem que l'altre si que ho sap i està competint. La gràcia és que si guanyem ens sentim uns triomfadors. I si perdem... ens diem, ejem, quina ximpleria, millor oblidar-ho...

Yeral ha dit...

Somiatrufes, els 30 se t'estant pujant al cap... Jejeje... El pàjaru aquest de l'acera ja et dic jo que no es va adonar de res... anava torrat, tu mateix ho has dit!
Jeje... He rigut amb l'anècdota. No n'hi havia per tant!

lamitall ha dit...

amb trenta ja es pot navegar a càmera lenta, com els surfistes? ;)

tela, estàs ben penjat! de totes maneres, felicitats. jo espero no arribar-hi; que fan por, els 30.

Mr Towers ha dit...

Hi ha un punt en que el sexe deixa de ser una obsessio per ser simplement una preucupació. Una mica més enllà, apareix la preucupació perquè fins i tot la preucupació ha desaparegut.

Quant al borratxo, els designis del Darwinisme son insondables.

Lluna ha dit...

Somiatrufes, més val aquest tipus de victòries que depèn quina derrota... ;)

Somiatrufes ha dit...

Xexu: Celebro els teus anys perquè també són els meus, i la sensació de manca de pas del temps dels 29 als d'ara veig que és la mateixa. Què haurà canviat?...
M'agrada molt el concepte "competició mental", jo en sóc un expert. En fi, el millor és fer-ne conya, no?

Yeral: Un èxit de tal magnitud s'havia de documentar! :D
Aquell pobre home no en tenia ni idea de la meva "competició mental" (Xexu dixit), però, ostres, últimament anava faltat de victòries i amb un empat no m'hagués conformat ;)

Mitall: Amb 30 tot comença a ser en càmera lenta... i el 'rellotge de paret dins sa cuina' el veus més que mai! :) Però, escolta, què és això que no vols arribar als 30? Que fan por dius? Més por fa no arribar-hi!!

Towers: I després de la preocupació per la no preocupació pel fet que va deixar de ser una obsessió, que ve?, l'obsessió per la manca de la preocupació per la preocupació de no obsessió, oi?
Darwinisme, yes it is, la llàstima és que no hi havia cap cérvola que mirés :)

Somiant la lluna: Tu ho has dit, i tant. Segurament val més una ficció positiva que una realitat negativa. I ara que hi penso... algun altre somiatrufes s'imaginarà històries a costa meva???

nimue ha dit...

És Freddy que cuida de nosaltres des d'on està. Sense dubte... ;)

Somiatrufes ha dit...

Nimue: Segur! En el mateix disc del "Princes of the Univers" hi ha el "Who wants to live forever", que ben bé podria ser l'altra cara de la moneda...