26 d’oct. 2007

Imagologia


Amb la meva llicència a la butxaca tornava a sentir-me un ésser humà i també una mica com un turista. Gairebé per primera vegada sentia que em trobava realment a Espanya, en un país que tota la vida havia desitjat visitar. En els silenciosos carrerons de Lleida i de Barbastre em semblava copsar una besllum momentània, una mena de ressò llunyà d’aquella Espanya que habita en la imaginació de tothom. Serralades blanques, cabrers, masmorres de la Inquisició, palaus moriscos, rècules de mules, oliveres grises i camps de llimoners, noies amb mantellina negra, els vins de Màlaga i d’Alacant, catedrals, cardenals, curses de braus, gitanos, serenates... en un mot, Espanya. De tot Europa, era el país que més havia impressionat la meva imaginació. Em semblava una llàstima el fet que quan, finalment, havia aconseguit d’anar-hi, només n’havia pogut veure aquell racó del nord-est, enmig d’una guerra confusa i gairebé sempre en ple hivern.

(George Orwell: Homage to Catalonia, 1938, p. 167.)


Estimat Eric, ja fa temps que cries malves però m’agradaria que poguessis tornar com a turista, avui, en aquest racó del nord-est, i m’agradaria que el teu nou homenatge signifiqués una nova denúncia i un nou descobriment.


2 comentaris:

Estanislau Verdet ha dit...

Bones Somiatrufes!

Li escric per dir-li que aprofitant el nou canvi de look del Yamshes he creat una subsecció a l'apartat de Blogs anomenada "blogs dels participants del Yamshes", evidentment vostè hi és dins.

Feia temps que no actualitzava els enllaços. Només era perquè ho sapigués.

Passi a veure el nou look!
Fins aviat!

Somiatrufes ha dit...

Gràcies per l'avís Sr. Verdet!

Anirem seguint la doctrina lletgista en cada nou post.